Algemene Voorwaarden

1. Reserveringen

1.1 Reserveringen kunnen worden gemaakt via onze website, telefoon, e-mail of mobiele app (indien

van toepassing).

1.2 Een reservering is pas definitief wanneer deze door ons is bevestigd per e-mail of sms.

1.3 De klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte gegevens, waaronder datum, tijd,

ophaaladres, bestemming en aantal passagiers.

1.4 Wij behouden ons het recht voor om reserveringen te weigeren in geval van overmacht,

veiligheidsrisico’s of onjuiste informatieverstrekking.

1.5 De klant is verantwoordelijk om op tijd te annuleren. Ook geld het voor telefonische of e-mail

reserveringen om op tijd te annuleren, anders zal er een voor rij kosten worden berekend doormiddel

van artikel 2 voor de aangenomen rit, naderhand door het besluit van Taxi TRUST IT.

2. Annuleringen en Wijzigingen

2.1 Annuleringen kunnen kosteloos worden gedaan tot 2 uur voor het geplande ophaaltijdstip.

2.2 Bij annuleringen binnen 2 uur voor vertrek wordt 50% van het ritbedrag in rekening gebracht.

2.3 Bij niet-annuleren of het niet op de juiste locatie zijn dat aangegeven is in de reservering, wordt

het een(“no-show”) en wordt het volledige ritbedrag in rekening gebracht.

2.4 Wijzigingen in de reservering zijn mogelijk tot 1 uur voor vertrek, onder voorbehoud van

beschikbaarheid.

2.5 Bij annulering van telefonische reserveringen of reserveringen via de e-mail die naar de

Luchthaven gaan of andere ritten, zal er ook een rekening in gebracht worden. De klant behoort 50%

van de ritprijs ter betaling te voldoen aan Taxi TRUST IT.

3. Betaling

3.1 Betaling kan contant, per pin, creditcard of vooraf via online betaling plaatsvinden.

3.2 Vooraf betaalde reserveringen worden bij annulering volgens artikel 2 deels of volledig

terugbetaald.

3.3 Eventuele extra kosten (wachttijd, omrijden, tol, parkeerkosten) worden apart in rekening

gebracht.

4. Aansprakelijkheid

4.1 Wij zijn niet aansprakelijk voor vertragingen veroorzaakt door verkeersdrukte,

weersomstandigheden of andere overmacht situaties.

4.2 Passagiers zijn verantwoordelijk voor hun persoonlijke bezittingen. Wij aanvaarden geen

aansprakelijkheid bij verlies of diefstal.

4.3 Schade veroorzaakt door de passagier aan het voertuig zal volledig op de passagier worden

verhaald.

5. Gedrag en Veiligheid

5.1 Passagiers dienen zich te houden aan de instructies van de chauffeur.

5.2 Agressief gedrag, vandalisme of het onder invloed verkeren van verdovende middelen is niet

toegestaan. In dergelijke gevallen behoudt de chauffeur zich het recht voor de rit te weigeren of te

beëindigen.

5.3 Het dragen van de veiligheidsgordel is verplicht.

5.4 Bij het vervuilen van het voertuig ( braken, ontlasting, of stiekem drank meenemen en laten

vallen) zal er een betaling moeten voldoen van €495,- voor de schoonmaken en gemiste omzet.

6. Overige Bepalingen

6.1 Op alle diensten zijn deze algemene voorwaarden van toepassing, tenzij schriftelijk anders

overeengekomen.

6.2 Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

6.3 Klachten kunnen schriftelijk worden ingediend via ons contactformulier of per e-mail. Wij streven

ernaar om binnen 14 dagen inhoudelijk te reageren.

7. Wachttijd en Ophaallocatie

7.1 De eerste 5 minuten wachttijd bij de ophaallocatie zijn inbegrepen. Daarna wordt er een

wachttarief van €0,50 per minuut in rekening gebracht.

7.2 Indien de passagier niet binnen 10 minuten na het afgesproken tijdstip op de ophaallocatie

verschijnt, wordt de rit beschouwd als een “no-show” (zie artikel 2.3).

7.3 De chauffeur wacht uitsluitend op het opgegeven adres. Wijzigingen in de ophaallocatie moeten

uiterlijk 60 minuten voor aanvang worden doorgegeven. Mits er geen extra kosten in rekening

gebracht moeten worden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het niet op tijd doorgeven van de

wijzigingen.

8. Groepsvervoer

8.1 Voor groepsvervoer (meer dan 8 passagiers) dient minimaal 12 uur van tevoren gereserveerd te

worden.

8.2 Bij groepsvervoer kunnen afwijkende tarieven en annuleringsvoorwaarden gelden. Deze moet

worden gecommuniceerd bij reservering.

8.3 Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat het opgegeven aantal

passagiers overeenkomt met het aantal zitplaatsen.

9. Bagage

9.1 Elke passagier mag één standaard stuk bagage en één handbagage meenemen. Voor extra of

afwijkende bagage (zoals fietsen, huisdieren, grote koffers) dient dit vooraf gemeld te worden.

9.2 Bagage dient goed verpakt te zijn. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan of verlies van

bagage.

9.3 Het is niet toegestaan om gevaarlijke, illegale of ontvlambare stoffen mee te nemen in het

voertuig.

10. Speciale Verzoeken

10.1 Eventuele speciale verzoeken (bijvoorbeeld kinderzitjes, rolstoeltoegang, stille ritten) dienen

uiterlijk 12 uur voor vertrek gemeld te worden.

10.2 Wij doen ons best om aan speciale verzoeken te voldoen, maar kunnen geen garanties geven.

11. Overmacht

11.1 In geval van overmacht (zoals extreme weersomstandigheden, stakingen, technische storingen)

behouden wij ons het recht voor om ritten te annuleren of te verplaatsen.

11.2 In dergelijke gevallen is de klant niet gerechtigd tot schadevergoeding.